• תמונת הסופר/תMiri yasky

שמורת קאו סוק (khao sok ) - תאילנד

עודכן: 29 בדצמ׳ 2021

שמורת קאו סוק היא שמורת טבע ענקית, יש בה נופים מדהימים ועוצרי נשימה ומסלולי טיול ואטרציות מגוונים המתאימים לכל אחד, כמובן שאנחנו בחרנו את המסלולים והאטרקציות הקלות (בכל זאת 3 ילדים קטנים),

יצאנו מקופנגן במעבורת לסורטתאני, משם הלכנו למשרד ההגירה לחדש ויזה - היה קשוח כי לא רגילים שם לתיירים כמו בקוסמוי אבל עברנו את זה והמשכנו לכיוון השמורה,

הכבישים בתאילנד כל כך נוחים לנהיגה שפשוט ממש כיף לנהוג :)

לפני שנכנסנו לשמורה החלטנו לאכול במסעדה מקומית עם נוף מעלף ואוכל כך כך טעים,

סיימנו והמשכנו למלון שלנו שהוא פשוט מלון משוגע (Rock & treehouse) !! מלון באמצע הגו'נגל על צלע הר שבו החדרים יושבים על עצים !! כן הזוי ביותר , היה ממש מפחיד לשמוע את הרעש של הג'ונגל מכל פינה ,

במלון המקסים והמפחיד הזה אהלי שלנו נפצעה, ממש כמה דקות אחרי שנכנסנו לחדר, הילדים כמובן

התחילו לרוץ ולהשתולל ואז אהלי שלנו נפלה על השן, שברה אותה ונפצעה גם ביד היה ממש ממש מפחיד, פעם ראשונה שבה נאלמתי דום, פשוט לא ידעתי מה לעשות, אנחנו באמצע הג'ונגל , אין דרך לצאת בחושך לשום מקום, וגם אין בית חולים קרוב בסביבה , רק אולי בקראבי שזה 3 שעות נסיעה, התחשק לי לבכות שאמא תבוא לעזור לי , אני ונועם החלטנו שאנחנו מתקשרים לביטוח שלנו בארץ להתייעץ עם רופא ומה שיגיד נבצע, הרופא חזר אלי ממש תוך מספר דקות, רופא מקסים דובר עברית, הסברנו לו מה קרה, הוא אמר לנו לבצע מספר בדיקות , אחרי זה הודיע שהכל טוב , אין פה מקרה חירום וכשנגיע למקום נורמלי נלך לבדיקת רופא שיניים לראות שאין נזק, אך בית חולים לא צריך עכשיו, קצת נרגענו והחלטנו ללכת לישון ולטפל בזה בבוקר.

בבוקר הכל נראה רגוע יותר אחרי ארוחת בוקר טעימה

בררנו עם אחד מעובדי הקבלה לאן ניתן ללכת , למקום שאין בו הרבה מסלולי הליכה, הוא המליץ לנו ללכת לראות את הפילים, שמורה שבה מטפלים בפילים , לעשות רפטינג על רפסודה מבמבוק, לקחנו את ההמלצות שלו ונסענו, היה ממש מקסים.

בתחילה התחלנו את הרפטינג ברפסודה שעשויה מבמבוקים, היה טיפה מלחיץ בהתחלה אבל מקסים לשוט לאורך הנהר ולראות את הטבע, העצים, הפרפרים, הקופים מכל פינה.

סיימנו את השייט רטובים ,שמחים והלכנו לראות פילים, אחד התנאים של אהלי בטיול הזה היה שהיא לא רוצה לראות חיות שסובלות, אז אין לנו פה טיולים או רכיבה על חיות או הצגות ומופעים של חיות, את כל זה לא עשינו ולא נעשה.

הגענו לשמורה יפה , נקייה וענקית שבה מטפלים בפילים, הפילים הגיעו אליהם מכל מיני מקומות, אחד עיוור מלידה ואחד היה פצוע כנראה מבני אדם, בשמורה מטפלים בהם מבריאים אותם ושם הם נשארים כל חייהם, מקום מקסים , הילדים כל כך נהנו פה שלא רצו ללכת

סיימנו עם הפילים המקסימים והמתוקים , אהלי רצתה פיל הבייתה ...